نوشته شده در۱۶ آبان ۱۳۹۸

گسترش زیتون کاری در شهرستان طارم

گسترش زیتون کاری در شهرستان طارم

گسترش زیتون کاری در شهرستان طارم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: ساخت بزرگترین زنجیره تولیدی و فرآوری گوشت کشور از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی است.
تاراسی اعلام کرد: ساخت بزرگترین واحد آبزی پروری در استان با گنجایش نهصد تن در شهرستان ایجرود ، توسعه کشت گیاهان دارویی در پانصد هکتار از اراضی شهرستان ماهنشان ، کامل کردن پروژه توسعه باغ زیتون در شیب زمین در کل مساحت از دویست و نود هکتار در سطح شهر از طرح های جهاد است.

جواد تاراسی گفت استان زنجان توانایی بالایی برای کاشت گیاهان دارویی دارد و توسعه کشت گیاهان دارویی اقتصادی است. برای افزایش رشد گیاهان دارویی می توان از انواع کود مخصوصا کود کلات آهن ، سوپر فسفات تریپل ، سوپر فسفات ساده استفاده کرد
وی عنوان کرد: کامل کردن و مورد استفاده قراردادن اولین کارخانه استخراج روغن و تولید فرآورده های فرعی از زیتون کشور در طارم نیز یکی از طرح های سرمایه گذاری کشاورزی امسال است.
تاراسی گفت : استان زنجان بیست و هفت و نیم درصد از زیتون های کشور و پنجاه درصد از سیر کشور را در اختیار دارد ، پس باید به اجرای طرح های سرمایه گذاری کشاورزی در این شهر توجه ویژه ای شود.

جواد تاراسی اظهار داشت: تأسیس بزرگترین باغ مدرن گردو در شهر خرمدره با مساحت دویست هکتار یکی دیگر از طرح های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

حدود 4000 کشاورز در داورزن فعال هستند

طبق گزارش پایگاه خبری خراسان رضوی ، مدیر جهادکشاورزی اظهار داشت: صدوپنجاه هکتار از باغهای این شهرستان کشت انار است که متوسط ​​عملکرد آن بیست و پنج تن در هکتار است.شهرستان داورزن بیست هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که شامل هفده هزار هکتار کشتزار و 3000 هکتار باغ دارد.
لی اصغر امانیان افزود: این محصول شهرستان ارگانیک است و روستای نهالدان هرم اصلی تولید این محصول در این شهر است که انار به استان های همجوار صادر می گردد. وی انواع عمده انارهای تولید شده در این شهر را به عنوان ترش ، شاهوار ، لیلی و ملس ذکر کرد.حدود 4000 کشاورز در بخش های کشاورزی ، دامپروری و باغداری فعال هستند.

وی گفت: آبیاری منظم ، بالا رفتن سطح بارندگی و سمپاشی با ریز مغذی ها در زمان مورد نیاز از جمله عوامل موثر در افزایش تولید انار در شهرستان داورزان میباشد.

منبع:

گسترش زیتون کاری در شهرستان طارم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...